Direktlänk till inlägg 26 februari 2008

Inbakad kassler

Av Sandra - 26 februari 2008 12:31

I dag är jag så sugen på inbakad kassler. Kanske får bli till helgen dock eftersom tiden inte riktigt räcker till i dag! Mums i vilket fall!



Till 4

500 g kassler

4 smördegsplattor


Fyllning:

125 g färskost, brukar ta Cantadou vitlök

1 liten purjolök, finskuren

1 uppvispat ägg


Sätt ugnen på 200 grader.

Skär fyra tunna kasslerskivor till varje smördegspaket.

Kavla ut smördegsplattorna till fyrkanter.

Varva kasslerskivorna med ost och purjolök, börja och sluta med kassler och lägg högarna mitt på smördegsplattorna.

Pensla degkanterna med ägg.

Vik ihop degen till paket och lägg dem med skarven nedåt på plåt men bakplåtspapper. Pensla paketen med resterande ägg.

Grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter eller tills degen är gyllenbrun.


Till detta brukar jag servera en sallad. Tex denna:

Ruccolasallad

Rödlök

Majskorn

Fetaost i olja (använder oljan som dressing i salladen)

Mängd tar ni såklart efter eget behov;)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 10 april 2008 08:47

Vad blir d här hemma i dag då? Jo, falsk gulaschsoppa hade jag tänkt mig. Här har ni den:   I gul lök, hackad 2 msk margarin 2 potatisar, fint tärnade 3 msk tomatpuré 5 dl vatten 1-2 köttbuljongtärningar 2 tsk starkt paprikapulver 1 tsk cayennepeppar...

Av Sandra - 5 april 2008 11:44

Nu börjar det ÄNTLIGEN bli dags för grillning! O vad passar bättre då än lite olika recept på marinader? Här kommer mina favvosar!   Marinad 1 (för ca 4 port) 1 dl soya 3 vitlöksklyftor 3-5 msk honung 1,5 dl olivolja   Marinad 2 (för ca 4 port) 1 dl ...

Av Sandra - 25 februari 2008 13:03

Hej hej! Då bloggar man igen då! Mat var ämnet. I dag blir d något snabbt enkelt ,o kanske en del tycker, tråkigt här hemma. Grillad kycklig med ugnsstekta grönsaker och kall sås. Mumsigt blir det nog. Jag är faktiskt lite vardaglig med. Så här blir ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards